Sunday, October 07, 2007

Membrány

V kulových zásobnících per hydropneumatické pérovací jednotky se dusík a hydraulická kapalina propouštějí elastickou membránou. Ta se až dosud projevovala jako slabé místo systému, protože membrána podléhala rychlému stárnutí a křehla. Tuto nepříjemnost Citroën v několika krocích postupně odstraňoval podle vlastních poznatků, až dospěl k použití vícevrstvého materiálu odolného proti křehnutí, který dokonale těsní — minimálně do ujetí zmíněných 200.000 km. Pro tyto membrány se zásobníky vyrábějí poněkud plošší než dosud, používá se také nová hydraulická kapalina, která má v důsledku svého plně syntetického složení stejnou životnost jako zásobníky samotné. Podle informací zástupců společnosti ve srovnání s běžným podvozkem nepotřebuje vůz při této konstrukční variantě žádné doplňkové tlumiče pérování, které často svou účinnost ztrácejí mnohem dříve před ujetím 200.000 km, a tím negativně ovlivňují zejména bezpečnost jízdy.
(Převzato z časopisu AutoEXPERT)

Labels: